Vad består företag, verksamheter och organisationer av i grunden? Jo, människor. För att få ett företag att fungera så bra som möjligt så krävs det att både medarbetare och chefer axlar sina roller på ett ansvarsfullt sätt. Det vet Ulrika Westin, om någon, om. Hon är i grunden säljare, men har jobbat sig upp för alla hennes erfarenheter. Hon har jobbat 16 år som högre chef. VD för Clarion Collection Hotel Grand i Sundsvall, Platschef SJ Callcenter i Ånge och VD för Koncernen Folkets Hus i Sundsvall, Quality Hotel Sundsvall, Söråkers Herrgård och Filmstaden Sundsvall. Ulrika är även samtalsterapeut med gestaltterapeutisk metodik. Med över 16 år som chef i bagage hjälper Ulrika företag och organisationer att kommunicera rätt under och efter Coronakrisen som med alla sina dimensioner ställer stora och nya krav på ledares kommunikation. I dessa annorlunda tider när anställda jobbar hemifrån eller kommer tillbaks till en förändrad arbetsplats, kanske i nya grupperingar eller med enbart halva personalstyrkan kvar krävs det mer än någonsin av ledarskapet. En av ledarskapets absolut viktigaste uppgifter är att kommunicera på ett tydligt, trovärdigt och förtroendeingivande sätt för att få ihop grupper, skapa tillit, förtroende och skapa motivation för att gå åt rätt håll mitt i krisen. "Gå i terapi, ta ansvar för din egen skit, sluta peka finger på andra, förlåt och gör upp med ditt förflutna, förlåt dig själv och andra, bli en friare människa i nuet". Det har varit ledord för Ulrika Westin när det kommer till att coacha och motivera människor till positiv förbättring. Det är även detta som gör henne till en uppskattad föreläsare - hennes engagemang blandat med sin kunskap går inte att ta miste på! Genom att dela med sig av personliga erfarenheter såväl privat som i arbetslivet skapar hon hög igenkänningsfaktor i sina föreläsningar som är i högsta grad inspirerande att ta del av. Ulrika är certifierad av Thomas International och använder deras analysverktyg i sitt arbete, både för rekrytering och för utveckling av chefer och team. Hennes certifieringar inkluderar PPA (Personal Profile Analysis) för beteendeanalys, HPTI (High Potential Trait Indicator) för djupgående personlighetsanalys med fokus på att identifiera lämplighet för högre ledarskapsroller, GIA (General Intelligence Assessment) för att bedöma kapacitet, samt TEIQ (Trait Emotional Intelligence Questionnaire) för att utvärdera emotionell intelligens. Om ni vill förbättra er förståelse och er kunskap om kommunikation och mänskliga beteenden, eller om ni vill lära er mer om hur man blir bättre i sitt ledarskap så boka en Ulrika Westin föreläsning idag hos oss på Athenas!