Ulf Mazur skapar välstrukturerade och underhållande föreläsningar vilka är inspirerade från hela världen och till stor del baserade på Mazurs egna erfarenheter som ledare och entreprenör. Två teman eller kategorier som han gärna föreläser om är: Service i mästarklass. Hur gör de bästa företagen i världen för att få nöjda kunder? Och hur kan ni till och med få kunder som älskar er och ert varumärke? Och Medarbetare i Mästarklass. Hur skapas en arbetsplats som medarbetarna trivs på och känner stolthet för? Och så klart gäller att även om temat känns välkänt och traditionellt, så är Mazurs unika perspektiv och inspirerande förmåga att utmana invanda tankesätt, samt sätta kunden i fokus, helt nytt. Han föreläser också om konflikten mellan perfektion och misstag inom organisationer och företag. Ledningsgrupper vill ofta skapa perfektion och finslipa allt i detaljnivå - göra allting bättre. Det är så klart inget fel i sig, men möjligheten att göra misstag bland medarbetare måste finnas inom en organisation för att ta organisationen till nästa nivå. Att tro och satsa på en idé kräver en sund kombination av verklighetsförankring och självkritik, men även en förmåga att inte ge upp när det blir tufft. Ulf Mazur är inte är rädd för att ta upp alla de "felsteg" han själv gjort, vilket leder till både skratt och nya insikter hos åhörarna. Han berättar om hur misstag kan leda till nya lärdomar och generera personlighetsutveckling. I bästa fall kan felstegen råka bli miljonframgångar, till exempel hans projekt "Millennium Starköl" som sålt över 300 miljoner burkar. Välkommen med din bokning av Ulf hos oss på Athenas!