Malin Roux Johansson har stor erfarenhet och unik insikt när det gäller att starta, leda och utveckla en organisation som RealStars mot sexuell exploatering och människohandel. Organisationen arbetar proaktivt på individnivå, organisationsnivå och EU-nivå. Malin Roux Johansson är känd från uppseendeväckande kampanjer som Child10, Hyrflickvän och Res och jobba som flitigt har synts i media. Kampanjernas syfte är att skaka om allmänheten, driva opinion och mana till handling och förändring. Malin Roux Jonasson är entreprenören som inte är rädd för att utmana strukturer, ställa svåra frågor och skapa förändringsvilja. Genom åren har hon utbildat och inspirerat genom olika skolsatsningar och projekt som Fair Sex och Hotels Against Trafficking. Hon har även varit anställd på både Greenpeace och Amnesty International där hon har haft ansvar för marknadsföring och aktivistmaterial. Som utvärderare och konsult har Malin Roux Johansson även arbetat för WWF, Childhood, Action Aid, Svenska Kyrkan samt för olika företag i näringslivet som exempelvis Volvo, Sandvik, Weekday och Gina Tricot. Malin Roux Johansson tar upp högaktuella frågor om vem sexköparen egentligen är och hur sexuell exploatering möjliggörs i en verklighet där sex och sexualitet ständigt kommersialiseras. Målet är att motverka den efterfrågan som gör sexuellt utnyttjande och trafficking möjligt. Därför måste företag, skolor och organisationer arbeta med kärnfrågor som mänskliga rättigheter och jämlikhet. Framför allt handlar det om hållbarhetsarbete och jämställdhetsanalys. Foto: Anna Sigvardsson