Gå till huvudinnehållet Gå till footer
Boka Linus Holmgren_Athenas

Linus Holmgren

Linus är en rutinerad och uppskattad föreläsare inom People-området. Han drivs av övertygelsen att nyckeln till en organisations framgång är att ha medarbetare som både vill, kan och får göra rätt saker.

Skicka en förfrågan utan förpliktelse på Linus Holmgren

Därför ska du boka Linus Holmgren

  • Linus är en av de mest kunniga inom området employer branding i Sverige och hans kunskap spänner över de flesta delar av People-området. Han kan därför skräddarsy föreläsningen eller workshopen till era specifika förutsättningar och behov. Linus är en van och skicklig moderator även digitalt – och på engelska.
  • Linus föreläsningar innehåller trendspaningar, exempel på nya och framgångsrika arbetssätt och inspirerande case från verkligheten, som utmanar och inspirerar er i det viktiga arbetet med att på nya sätt lösa er kompetensförsörjning.
  • Linus har jobbat med de flesta typer av organisationer och känner till de utmaningar de står för inom People-området. Han har också koll på de flesta av de yrkesroller som finns på arbetsmarknaden och vilka drivkrafter som är gemensamma för alla och vad som skiljer dem åt. 
Framtiden är redan här. Vi har en kompetensmarknad som går från plikt till frivillighet. Människor blir mer rörliga och söker andra belöningssystem än lön och trygghet. Det finns därför ett brådskande behov för svenska arbetsgivare att tänka annorlunda kring hur man attraherar och engagerar medarbetare för att öka förmågan att framgångsrikt driva och utveckla verksamheten. Linus vet vad ni måste göra för att kunna ”ta matchen” om talangerna. Frågan är bara: Är ni redo för förändring? 
Läs hela profilen: Linus Holmgren

Skicka en förfrågan utan förpliktelse på Linus Holmgren

Föreläsningar

Linus Holmgren föreläsning: Skräddarsydda föreläsningar

Linus Holmgren skräddarsyr gärna föreläsningar efter era önskemål. Här är några exempel på teman:
  • Att leda och skapa engagemang på distans – genom tillit och fokus på resultatTillitsbaserat ledarskap och självledarskap har länge varit modeord, men de är även nycklar till att framgångsrikt leda på ”distans”. Men hur gör man som chef för att det ska blir en naturlig del av ledarskapet? Och vilket ansvar har alla medarbetare för att det ska fungera?
  • Medarbetarsynen: ”Medarbetarna vår viktigaste resurs!” Är det en läpparnas bekännelse, en obekväm sanning eller något ni verkligen agerar på? Rätt inställning från ledning och chefer är avgörande för ett framgångsrikt employer branding-arbete. Våga utmana er och gör Linus fördomstest!
  • Hur matchar ni medarbetarnas drivkrafter och intressen med verksamhetens uppdrag och mål (ert ”why”)Medarbetarnas motivation och engagemang är centrala för framgång. Hur skapar ni en ändamålsenlig kultur som både är produktiv och effektiv, så att ni uppnår verksamhetens mål, men samtidigt så attraktiv att ni har medarbetare som både vill och kan göra rätt saker?
  • Hur säkerställer ni att ert varumärke som arbetsgivare överlever stora förändringar? Så jobbar ni framgångsrikt med medarbetarnas förståelse för, och uppfattning om, pågående förändringar i tider av omställning och uppsägningar.
  • Employer branding 2021 – en framtidsspaning: 20 år efter att War For Talent kom ut arbetar de allra flesta organisationer med employer branding. Men det man gör i praktiken skiljer sig väldigt mycket åt. Hur hänger det arbetet ihop med allt annat som pågår i en organisation i form av varumärkesutveckling, kultur och värderingsarbeteten, rekrytering, performance management och ledarskapsutvecklingOch vem ska göra vad i er organisation?
  • EVP 3.0: Nästan alla har eller vill ha ett, men få har lyckats göra det till ett riktigt användbart kommunikationsverktyg. Ett EVP ska inte bara vara attraktivt externt utan även kunna användas för att driva vision och affärsmål – men också interna värderingsarbeten och kulturförändringar.
  • Employer brand vs. corporate och consumer brand: Alla vet att korna trivs i Bregottfabriken. Men hur är det att jobba där? Hitta det gemensamma och särskiljande i löfte och positionering mellan ert corporateconsumer och employer brand. Hur ska ni hantera de olika varumärkesperspektiven gentemot medarbetare, kunder, investerare och andra nyckelintressenter.
  • Effektiva kommunikationskanalerVilka av alla kanaler är egentligen bäst för att nå ut till era målgrupper? Hur gör man för att vända på perspektivet, och att först utgå från egna kanaler och aktiviteter, och de egna medarbetarna, och att använda köpt kommunikation som stöd. 
Kontakta oss på Athenas för att höra mer om föreläsningar med Linus Holmgren. Han skräddarsyr gärna uppdragen efter era önskemål och behov. Linus Holmgren är också en mycket uppskattad och proffsig moderator.
Gör en förfrågan: Linus Holmgren Skräddarsydda föreläsningar
Boka Linus Holmgren_Athenas

Linus Holmgren

Hur kan morgondagens arbetsplats attrahera nya talanger?
Linus är en rutinerad och uppskattad föreläsare och moderator inom People-området. Han drivs av övertygelsen att nyckeln till en organisations framgång är att ha medarbetare som både vill, kan och får göra rätt saker. Till vardags är han VD och senior varumärkesstrateg och har i över 20 år hjälpt företag, myndigheter, kommuner och branscher att både skapa en attraktiv, engagerande och produktiv arbetsplats och sedan med kommunikation säkerställa att både nuvarande och potentiella medarbetare känner till hur bra den är.  Vill du veta mer om Linus Holmgren? Då är du välkommen att kontakta oss på Athenas!

Skicka en förfrågan utan förpliktelse på Linus Holmgren

Behöver du hjälp?

Telefon: 031 38 37 000

E-Mail: kontakt@athenas.se