Vad krävs egentligen för att ens bolag ska kunna hänga med i svängarna? Ingen vill ju “göra en Nokia” – det ökända exemplet på hur en drivande förlöpare i teknikbranschen plötsligt blir irrelevant och dör ut. Under en Gustav Stenbeck-föreläsning ger han svaret på den svåra frågan, och nyckeln till framtidens företag är kombinationen av hållbarhet och business.
Entreprenör, teknikoptimist, engagerad ekolog och nyfiken kapitalist – hur hänger de olika rollerna ihop? Gustav Stenbecks passioner låter rätt motsägelsefulla vid första anblick, men efter en föreläsning med honom står det klart att hans strategi för att kombinera business och hållbarhet har stor relevans i företagsvärlden. Efter 15 års arbete inom området kan han konstatera att business och hållbarhet är beroende av varandra – den ena kan inte existera utan den andra.
Som missionär och förespråkare för kombinationen business-hållbarhet går Gustav Stenbeck i täten för framtidens företagsutveckling. Många stora företag har svårt att följa med i förändringar och inser inte alltid att det som en gång fungerade kanske inte längre gör det. “Etablerade bolag är ofta fast i den affärsmodellen som de alltid har haft”, konstaterar Gustav Stenbeck.
Men förtvivla ej! Även de stora, etablerade företagen kan hålla sig relevanta – och Gustav Stenbeck sitter på svaren. Boka en innovativ föreläsning med Gustav Stenbeck i dag och få konkreta tips och insikter om hur just ditt företag kan utvecklas för att nå nya höjder!