Som föreläsare plockar han ner abstrakta termer och processer för att göra dem mer tillgängliga för åhörarna, inklusive komplexiteten kring AI och dess användning inom företaget. Syftet är att hela organisationen ska förstå nuläget och framtiden samt semantiken för förändringen för att därmed kunna utgå från samma ”plattform”. Han har föreläst och lett workshops för flera olika organisationer och företag i flera olika branscher i bland annat: USA, Tyskland, Frankrike, England, Norden. Målet är alltid att kunna ge verkligt värde till organisationer som önskar förbättra sin digitala transformation, oavsett vilket led i utvecklingen företaget befinner sig i, och med särskild betoning på integration av AI för att öka effektivitet och innovation. Med nära 14 000 följare på LinkedIn och en aktiv närvaro är Fredrik Holmboe ett välkänt namn inom sveriges hårdast regelerade bransch, läkemedelsbranschen. Hans influenser på framför allt den svenska läkemedelsindustrin är vida kända, dels på grund av de verkliga och mätbara resultat han producerat, dels på grund av hans många artiklar och föreläsningar. Digitala marknadsföringsstrategier är dock inte bara något som läkemedelsföretag kan dra nytta av. I princip alla branscher kan gynnas av en större förståelse för digitalisering och allt som det innefattar, framför allt vad gäller kommersiell kommunikation i en värld post-covid med en rådande AI-revolution. Han föreläser lika väl på engelska som på svenska och är van vid internationella evenemang. Alla som söker en ökad förståelse för digitalisering, content-skapande och marknadsföring generellt bör överväga Fredrik Holmboe till företagseventet. Åhörarna får en rejäl inspirations-boost och konkreta strategier från en person som skapat resultat åt de allra största. Hör av dig till oss på Athenas så hjälper vi dig att boka Fredrik till ditt nästa företagsevent!