Missnöjda kunder? Gnissel mellan medarbetare som inte drar jämt? Att genomföra svåra samtal på ett konstruktivt sätt är viktigt för att ta tillvara organisationens potential. Kloka organisationer ger sina chefer och medarbetare möjlighet att utveckla dessa förmågor för att klara framtidens konkurrens om både kunder och medarbetare. Att förstå och hantera människor från andra länder, att känna till seder och traditioner i andra kulturer eller att veta hur man resonerar på andra sidan jorden blir nödvändiga kunskaper i vår multietniska värld. Det handlar både om möten på hemmaplan och ute i världen. Eva Gyllensvaan ger nycklarna till det lyckade interkulturella mötet i sina föreläsningar. Evas föreläsningar och seminarier är faktabaserade och presenteras på ett pedagogiskt och lättsamt sätt. Åhörarna får med sig en rejäl dos nya praktiska kunskaper att använda i sitt arbete varje dag. Fakta blandas med anekdoter, egna erfarenheter, kreativa diskussioner, glada skratt och aha-upplevelser, allt i ett medryckande tempo där ingen kan sitta oberörd. När Eva Gyllensvaan föreläser om kundbemötande beskriver hon vår verklighet där både konsumtion och konkurrens ökar och förmågan att bemöta kunden på ett professionellt sätt blir ett av organisationens viktigaste konkurrensvapen. Föreläsningen kan vinklas mot privat eller offentlig verksamhet. Människan är en social varelse och det är tillsammans med andra som vi skapar och utvecklar identitet, glädje och kunskap. När man arbetar tillsammans är teamets resultat beroende av individernas samverkan med varandra. I ett väl fungerande team är inte två plus två lika med fyra, nej det är plötsligt fem! Evas föreläsning ger de nödvändiga verktygen för att utveckla ett effektivt team. Foto: Magnus Aronson