Emily Dahl även känd som Modemassakern har över 15 års erfarenhet inom modebranschen och har gjort sig känd som en skarp och nytänkande röst i samtalet om konsumtion, mode och trender. Med en akademisk bakgrund i modevetenskap och medie- och kommunikationsvetenskap har hon utvecklat en unik förmåga att analysera modeindustrin i relation till ekonomi, sociala medier och hållbarhet. Hon har skrivit för några av Sveriges största tidningar och rankades 2024 som nummer två på tidningen Resumés lista över svenska superkommunikatörer.
Som föreläsare belyser Emily aktuella ämnen såsom Gen Z och Gen Alphas konsumtionsbeteenden, fast fashion-industrins framtid och trendernas snabba livscykel. Hennes föreläsningar grundas i forskning och trendanalyser från ledande byråer som WGSN, Stylus och Heuritech. Hon anpassar sina insikter till olika målgrupper, från företag inom mode och detaljhandel till skolor och konsumentorganisationer.
Emily är även en aktiv röst i debatten kring hållbar konsumtion och har blivit en viktig folkbildare inom ämnet. Genom sina plattformar och återkommande medverkan i media förklarar hon komplexa fenomen på ett tillgängligt och engagerande sätt. Hennes föreläsningar är både insiktsfulla och inspirerande och lämnar publiken med nya perspektiv på framtidens konsumtion och mode.